October 15, 2010


This week we took a nature walk outside to use our sense of sight, touch, hearing, and smell to experience signs of fall. We saw leaves changing color, felt the smooth wood on trees, heard leaves bring crunched under feet and crickets chirping, and we smelled the dirt. Then we used all 5 senses to experience popcorn popping, we even got to taste some! We didn't have butter or salt so most students said the popcorn tasted like "nothing."

We started working on making two digit numbers with unifix cubes so we can really understand how big those numbers are. We also explored math tools like measuring tape during free choice time. We sorted lower case and upper case letters, and we talked about how letters are related to words (they can make words and sometimes even be a word like a and I).

In the classroom library we are reading to the stuffed animals or using them to act out stories. We even read books to our class fish! Next week students will start bringing home books from school to practice reading at home. Just like we have been practicing at school, students can read to themselves, read to a family member, and read to their own toys and pets.

Esta semana dimos un paseo por la naturaleza exterior a usar nuestro sentido de la vista, el tacto, el oído y el olfato para experimentar signos de caída. Hemos visto las hojas cambian de color, se sintió la madera suave en los árboles, las hojas oído traer crujía bajo los pies y canto de los grillos, y olía la tierra. Luego usamos los 5 sentidos para experimentar palomitas de maíz, que incluso llegó a probar algunos! No teníamos la mantequilla o la sal para la mayoría de los estudiantes dijo que las palomitas de maíz sabor a "nada".

Comenzamos a trabajar en la fabricación de números de dos dígitos con cubos Unifix por lo que realmente puede entender lo grande que esos números son. También exploramos las herramientas matemáticas como la cinta de medir en el tiempo libre elección. Estamos ordenados minúsculas y mayúsculas, y hablamos de cómo las letras están relacionadas con las palabras (que pueden hacer que las palabras ya veces hasta ser una palabra como una y yo).

En la biblioteca de aula que estamos leyendo a los animales de peluche o su utilización para representar historias. Incluso leer libros para nuestros peces clase! La próxima semana los estudiantes se empiezan a traer a casa los libros de la escuela para practicar la lectura en casa. Al igual que hemos estado practicando en la escuela, los estudiantes pueden leer a sí mismos, de lectura a un miembro de la familia, y para leer sus propios juguetes y mascotas.

0 comments:

Post a Comment