Beginning of October

This week we opened our classroom library! We have been looking at our library books one basket at a time, and now it’s very exciting to be able to browse through ALL of them during reading time. The students enjoyed reading to our class fish and acting out some of the stories with the stuffed animals. We also learned where to record things we wonder about the class fish, like why does he have such big bubbles under his eyes? We have started our independent writing time using pens, which allow me to see all the ideas a student comes up with (not just the ones that don’t get erased). We are writing about real things that we have seen or done before, and many students are choosing to write nonfiction books about animals. In math we are continuing to work with numbers 1-100 so we can learn their names and where they are on a 100 chart. We opened the Smartboard center with the math game linked on the right called “100 chart game (park the spaceship).” We have also been enjoying some free play time at the end of the day that students earn by being quiet and polite during lunch in the cafeteria. Enjoy the beautiful sunshine this weekend!

Esta semana abrimos nuestra biblioteca! Hemos estado buscando en nuestros libros de la colección de la misma canasta en un momento, y ahora es muy emocionante para poder navegar a través de todos ellos durante el tiempo de lectura. Los estudiantes disfrutaron de la lectura para nuestros peces clase y calidad de algunos de los cuentos con los animales de peluche. También aprendimos que para grabar cosas nos preguntamos acerca de la clase de peces, como por qué tiene él como grandes burbujas en los ojos? Hemos comenzado nuestro tiempo escribiendo independiente con plumas, que me permiten ver todas las ideas que un estudiante se le ocurre (no sólo los que no se borran). Estamos escribiendo sobre las cosas reales que hemos visto o hecho antes, y muchos estudiantes optan por escribir libros de no ficción acerca de los animales. En matemáticas se sigue trabajando con los números 1-100 para que podamos aprender sus nombres y dónde están en un gráfico de 100.Abrimos el centro Smartboard con el juego de matemáticas vinculados a la derecha llamado "100 juego gráfico (parque de la nave espacial)." También hemos podido disfrutar de algún tiempo libre juego al final del día que los estudiantes ganan por ser tranquilo y amable durante el almuerzo en la cafetería. Disfrute del sol hermoso este fin de semana!

0 comments:

Post a Comment