End of December
We have been learning more strategy games to help us plan ahead, build stamina, and figure out what is a challenge (not too easy and not too hard). The goal is to transfer these skills into all areas of school: reading, writing, math, science, PE, music, art, library, and into other areas like solving problems with our friends and family.
In reading we have been learning to make self to text connections with the books we read, especially understanding how the characters feel. This will help us understand the story better and good readers understand what they are reading and can explain it to someone else.
In writing we have been working on using punctuation (.!?) in our sentences. We have also been trying to fill up the lines on every page with long sentences.
In math we have been studying the number pairs that add up to ten and making up and solving story problems to go with number sentences when one number is missing. For example: 6 + ? = 10, I had six books in my backpack. I put in some more and now I have ten books in my backpack. How many more did I put in?
We are making some special presents for our families in the last few days before winter break. Pictures of those activities will be posted soon! Please remember there is early dismissal (1:25 pm) on Wednesday, December 23 and then no school until Monday, January 3.
________________________________________
Hemos estado aprendiendo más juegos de estrategia que nos ayude a planificar el futuro, construir la resistencia, y averiguar lo que es un reto (no demasiado fácil y no demasiado duro). El objetivo es transferir estas habilidades en todos los ámbitos de la escuela: lectura, escritura, matemáticas, ciencias, educación física, música, arte, biblioteca, y en otras áreas como la solución de problemas con nuestros amigos y familiares.
En la lectura que hemos estado aprendiendo a hacer uno mismo a las conexiones de texto con los libros que leemos, sobre todo la comprensión de cómo los personajes sienten. Esto nos ayudará a entender mejor la historia y los buenos lectores entienden lo que están leyendo y lo puedo explicar a otra persona.
En la escritura que hemos estado trabajando sobre el uso de (.!?) puntuacion en nuestras oraciones. También hemos estado tratando de llenar las líneas en cada página con largas condenas.
En matemáticas hemos estado estudiando los pares de números que suman diez y que constituyen la historia y solución de problemas para ir con penas de número cuando el número uno se encuentra. Por ejemplo: 6 +? = 10, que tenía seis libros en la mochila. Puse en un poco más y ahora tengo diez libros en mi mochila. ¿Cuántos más lo puse en?
Estamos haciendo algunos regalos especiales para nuestras familias en los últimos días antes de las vacaciones de invierno. Imágenes de las actividades será publicado pronto! Por favor, recuerde que hay salida temprana (1:25 pm) el miércoles, 23 de diciembre y entonces no hay clases hasta el lunes, 3 de enero.
Posted by
Your Teacher
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment